Thursday, July 21, 2011

Hati-hati dengan ubat pelangsing!

Assalamualaikum
Bismillahirrahmanirrahim

Setiap orang mesti mahu cantik. Siapa tak mahu kan. Cantik yang banyak definisi. Dan setiap orang lain definisi kecantikan. Ada yang cakap kurus itu cantik, ada yang cakap yang sopan santun itu cantik, ada yang cakap tak gemuk dan tak kurus itu cantik, bla bla bla.

Cantik woh mata dia. (*_*)


Oleh sebab itu, dengan kemahuan kita untuk nak cantik, maka banyak juga produk pelangsingan yang keluar. Dan of course kita sebagai pengguna yang nak kelihatan cantik, ada juga yang akan beli produk-produk tersebut. Kurus tak salah. Bagi saya sendiri, kurus sebab untuk mengelakkan obesiti. Info penting! Pastikan ukuran pinggang anda tidak melebihi separuh daripada ketinggian. If not, you should worry about your waist measurement cause it will lead to obesity. Kalau waist measurement anda melebihi separuh daripada ketinggian anda, maka anda mempunyai risiko untuk menghidap obesiti.

Kata orang, sambil menyelam minum air. Jadi, sebelum saya masuk berkenaan topik di atas dan juga sebelum ingatan saya hilang sementara, I would better tell you first. Marilah kita sama-sama menjaga kesihatan kita. Yeay! Reminder for myself too. (^__^)

Kalau nak mencuba ubat pelangsingan, perlu berhati-hati. Saya tak cakap ubat pelangsing tu adalah harmful sepenuhnya. Tidak, tidak. Tapi berhati-hati kena ada. Sebab di Singapore, banyak dilaporkan kes kesihatan disebabkan effect ubat pelangsing. Memang kurus mula-mula tapi kita tak tahu effect untuk masa depan. Mula-mula kurus, tapi kemudian dua, tiga tahun selepas itu, ada masalah kompilasi buah pinggang. Jadi, berhati-hati di jalan raya. Sekian sahaja ceramah saya pada kali ini.

Sayangilah buah pinggang anda. Tiba-tiba tengok gambar ni, teringat Biologi.

Berhati-hati di jalan raya!


Kamsamhamnida. Thank you.

2 comments:

mama liza said...

betul2..... berhati2..... baik turunkan dengan cara yang betul......

NurulAini said...

setuju! sebab dari pemerhatian saya kan, kalau org yg diet pakai ubat, naik balik. kalau exercise, diet suma bagai, maintain selalunya. :)