Monday, July 11, 2011

Moi sup special.

Assalamualaikum
Bismillahirrahmanirrahim

Ada sekali masa saya puasa, ayah saya belikan saya moi sup special untuk berbuka. Then tibalah masa saya berbuka dengan moi sup special tersebut. Reaksi saya 'Wah, sedap betul moi sup special ni'. Banyak sangat. Ayah saya beli moi sup tu di pasar malam.

Bila dah sedap, apo laie. Disebabkan pasar malam seminggu sekali jadi menunggu minggu yang seterusnya untuk membeli. Apa yang specialnya. Ada meatball. Sup dia pun boleh tahan woh. Macam banjir dah aku letak sup dalam moi tu. Berbaloi baloi lah katanya. Tapi taklah setiap minggu saya pergi pasar malam. Kalau tiba-tiba teringat moi sup tu balik, boleh lah.

Pasar malam tu kat tempat lain. Jadi agak jauh sedikit nak pergi. Takdelah jauh mana. Dalam 10 minit sahaja. Then, ada jugak Pak Tongko kat situ. Pak Tongko kat pasar malam tu sedap jugak. Tak tawar. Maka tiap kali beli, mesti akan shopping Pak Tongko RM3. Semua pun suka dengan Pak Tongko tu.

p/s : Hari tu saya pernah post pasal Pak Tongko kat sini. Jadik, saya nak buat correction sikit. Sebenarnya yang berbentuk empat segi tu namanya Cucuq Kembung. Cek silap hari tu. Hiks!~

Kamsamhamnida. Thank you.

No comments: