Friday, July 15, 2011

Lagu-lagu Maher Zain.

Assalamualaikum
Bismillahirrahmanirrahim

Siapa tak kenal Maher Zain. Yang tak kenal pun boleh jadi kenal. Okay, saya bukan nak fokus pada Maher Zain tapi lagu-lagu yang disampaikan oleh beliau. First time saya dengar kalau tak silap saya lagu 'InsyaAllah' rasanya. First time dengar terus jatuh cinta. Bukan sahaja muzik dia yang sangat menarik, lirik pun ada mesej yang ingin disampaikan.

Kalau nak cakap mesej, semua lagu sebenarnya ada mesej untuk disampaikan pada kita, pendengar. Apa yang membuatkan saya tertarik dengan lirik lagu-lagu Maher Zain, bila dihayati, bisa bikin hati tersentuh gitu. Itulah namanya dakwah. Lirik lagu-lagu Maher Zain membuatkan saya berfikir. And once dengar, mesti nak dengar berulang kali.

Contoh lirik yang saya suka:
Take us in the best way,
Guide us every single day,
Keep us close to You,
Until the end of time.

Best kan?

Kamsamhamnida. Thank you.

No comments: