Tuesday, July 5, 2011

Tempat yang aku suka kalau sedih.

السلام عليكم ورحمة وبركاته

1. Bilik
Dari dulu, bilik aku lah segala-galanya. Aku jarang tengok televisyen. Bosan macam mana pun, aku akan duduk dalam bilik. Internet ada, lappy ada, walkman, mp4, bla bla. Duduk sorang-sorang, berfikir, hiburkan hati. Aku memang suka duduk sorang-sorang. Sebab aku takde lah susahkan orang lain. Alhamdulillah, pengalaman banyak mengajar aku. Bukan senang-senang airmata aku nak mengalir depan orang. Dan sekarang, kekuatan aku untuk berhadapan dengan masalah dunia bertambah seiring pengalaman yang dialami. Sungguh pun aku sedih, Tuhan Maha Mengetahui. Dia yang menggembirakan aku. Alhamdulillah.

2. Pantai
Aku suka sangat dengan pantai. Rasa nyaman je. Angin pantai, best! Aku pernah jugak terfikir nak study dekat tepi pantai. Mesti seronok. Rindunya dengan pantai. Lepak tepi pantai, boleh buat hati aku tenang dengan desiran ombak. Bestnya! Indahnya ciptaan Tuhan.

3. Surau/Masjid
Tempat yang sangat menenangkan. Duduk di masjid, boleh buat aku lupa masalah dunia. Mendamaikan hati, menenangkan fikiran yang tengah kusut.

Kamsamhamnida. Thank you.

No comments: