Saturday, July 16, 2011

Salah satu tips untuk bangun awal pagi.

Assalamualaikum
Bismillahirrahmanirrahim

Bangun di awal pagi sebenarnya banyak kelebihan. Salah satu kalau untuk sesiapa yang still study, sangat bagus bangun awal pagi. Awal pagi bukan 9.00 pagi okay. Awal pagi untuk study means 5.00 pagi macam tu. Tambah-tambah untuk subjek yang kena hengat, atau kata lain banyak teori. Dulu masa sekolah menengah, saya pernah hafal karangan Bahasa Arab dan betul lah awal pagi sangat sesuai untuk study.

Eh, dah tersasar dari tajuk. Tapi nak cakap kebenaran kesenangan kebelajaran di keawalan kepagian. Tapi ada lah juga kaitan adik beradik. Tapi, tapi, tapi. Okay, dah. Plus, rezeki senang masuk di awal pagi. Okay. Kadang-kadang bila saya dah terlalu sangat penat, saya tidur sebelum pukul 12. Dan esok pagi, bila saya dah plan nak bangun pada sekian masa, maka saya akan terjaga hampir-hampir pada masa tersebut.

Setiap orang lain-lain masa study. Ya, ada sesetengah orang masa study waktu malam, ada antaranya di awal pagi bla bla. Saya prefer di waktu malam. Sebab masa tu dah sunyi. Eh, pagi pun sunyi. Okay, tapi saya memang suka buat kerja di waktu malam. Entah kenapa. Selalunya lah. Tapi sekarang dah terbalik.a

Kamsamhamnida. Thank you.

No comments: