Monday, August 15, 2011

Hebatnya air putih.

Assalamualaikum

Air adalah penting untuk kita. Bukan kita manusia sahaja, tapi untuk tumbuhan dan juga haiwan. If you were given the chance to choose either water or electricity, what would be your choice? Well, as for me, I'll choose both of them. Tapi kalau diberi pilihan, I would rather choose water. Eh, boleh pula kau memilih-milih. Tak, I just wanna show you how importance they are.

The cause of cancer can be also banyaknya toksin dalam badan. Disebabkan toksin dalam badan tidak dibuang sepenuhnya. Cancer tahu! Selain itu, air putih juga sangat baik untuk jantung. Pokoknya dong, emangnya air putih memang sangat bagus gitu. Untuk kesihatan. Kalau mengalami sakit lutut juga, one of the factor is that kurangnya air dalam badan. Disebabkan air tak sampai ke bahagian kaki.

Untuk nak membuang segala toksin, maka air juga boleh menjadi satu pencegah. Mencegah lebih baik dari merawat bukan. Amalan minum air bukanlah hanya 'Eh, dahaga air lah'. It's not like that. Bila dahaga, baru lah nak mencari air. Nope! Air sepatutnya diminum selalu. Bukannya depends on faktor kita dahaga. Kita disarankan minum 8 gelas air setiap hari tahu!

Air suam juga sangat hebat dalam menjayakan sesebuah diet. Disebabkan fungsi air suam membersihkan segala kotoran yang ada dalam badan. Selain itu, air juga membantu dalam sistem pencernaan. Sesiapa yang ada sembelit, air juga boleh membantu. Sila dapatkannya sekarang di rumah anda sendiri. Hebat bukan? Kalau anda sedang dalam proses minum produk pelangsingan badan juga, you'll need a lot of water. The experts also will recommend us to drink more water.

Untuk sesiapa yang mengidamkan bibir yang sentiasa lembab, jadi anda harus berkawan baik dengan air putih. Apabila air putih diutamakan, maka anda bolehlah berasa sedikit lega dari masalah kulit kering dan kedut. Kedut? Tua sebelum usia. Tiba-tiba ada stranger tanya, 'Umur berapa?'. Maka anda dengan bangganya menjawab 20+ something. Can you imagine if the stranger replied,'Oh, ingatkan dah 30+'. (-.-")

Itulah antara fungsi plain water yang sangat hebat. Dalam membuang toksin dalam badan, air akan berfungsi membawa segala toksin melalui sistem perkumuhan. Maka, apabila terasa mahu membuang air kecil, harus dibuang segera disebabkan toksin tersebut berupaya diserap kembali naik ke atas. Amaran keras demi menjaga kesihatan dan kecantikan! Minum air putih dengan banyak sangatlah penting disebabkan untuk membuang segala air lama dalam badan serta menggantikan dengan air yang baru. Jadi, jom minum air bergelen-gelen!

Air putih.

Setenang air di laut. Eh, dalam gelas.

Kandungan air dalam badan. You are what you drink!

Kamsamhamnida. Thank you.

5 comments:

nuerule areyin said...

wahh lepas ni byk minum air putih :)

User MY said...

suka air putih ;) nak2 lagi oksigen water.

Asfz said...

wahh...
hehehe...
nice entry XD

Da LovaC said...

Thnx for the info..hehe

Wanaa Nana said...

nice info!!! thank kak aini! :)
cakap pasal air putih ni, rasa nak pi minum la pulak.!