Wednesday, August 3, 2011

Shower Gel.

Assalamualaikum
Bismillahirrahmanirrahim

Sekarang ni, dah banyak produk untuk shower gel. Bila pergi shopping complex, terasa rambang mata untuk memilih shower gel yang menjadi pilihan hati. Bukan perempuan sahaja yang guna shower gel sekarang tapi lelaki pun ada juga yang guna. Jadi, no wonder kalau ada shower gel yang 'for men'.

Kalau dulu, sabun sangat serasi dengan jiwa sehinggakan dibuat shampoo dan tatkala mahu menyisir rambut yang cantik beralun peewit, maka pastinya sikat akan terlekat di rambut. Tapi sekarang, semua pakat dok jaga dah na. Yang shampoo, tetap lah shampoo. Yang shower gel, tetap lah shower gel. Kita harus berpisah! Katanya. 

Shower gel secara umumnya digunakan untuk kecantikan. Is it kecantikan? Well, we'll see it later. Kadang-kadang ada juga antara kita yang kulit mereka ada allergic. Maka bila pakai sabun, kulit allergic. Ini bukan sandiwara, ini adalah fakta. *Dengan suara yang kedengaran dari gua* Betul, memang ada orang allergic.

Then, bila time nak pergi shopping, nanti dalam proses untuk percubaan shower gel yang lain, mesti akan ada yang tanya, "Yang mana wangi? Yang ni wangi tak? Yang tu? Yang sinun? Yang sinin?". Segala bagai yang dah keluar. Bau itu, bau. Yes, bau juga penting. Since we are human yang macam-macam ada, maka bau yang menjadi pilihan juga akan berbeza kadang-kadang.

But the most important thing, daripada pemerhatian eksperimen, eh tak, just sharing is caring, pakai shower gel ni sebab nak jaga kelembapan kulit bak sehalus selembut kulit bayi. Yes, that's it. Since ada sesetengah shower gel yang membawa rasa refreshing, maka lepas mandi, kita juga akan rasa segar bugar. Semangat lah katanya nak buat kerja.

Shower gel Enchanteur. Pilih-pilih. +_+

Shower gel for men.

Body Shop Vanilla Bath & Shower Gel.


Kamsamhamnida. Thank you.

1 comment:

fadh leyanie said...

suka shower gel lux..bau wangi :)