Friday, June 24, 2011

Pengalaman bersama Jin VS Hantu.

السلام عليكم ورحمة وبركاته

Disebabkan sekarang aku demam nak tengok cerita hantu tapi tak kesampaian so, aku flashback balik apa yang pernah aku kena. Semalam hajat teman nak tengok Karak, tapi macam ada problem sikit. Tapi memang suspens tengok Karak. Asyik terkejut je. Aku seperti biasa kalau nampak adegan-adegan yang ada ciri-ciri untuk bagi penonton terkejut, memang tangan aku sentiasa ada di telinga. Haha.

Aku percaya hampir setiap orang ada pengalaman sendiri. Kena tindih, histeria, dan sebagainya. Kena tindih tu first time aku dengar masa aku sekolah menengah. Memang seram lah jugak. Tambah-tambah yang memang nampak terus. Tapi macam mana kalau kena kacau dengan jin Islam? Kalau bagi muslim, jumpa benda-benda keras ni, boleh lah baca ayat kursi dan sebagainya. Tapi macam mana kalau jumpa jin? Jin seperti manusia jugak. Ada yang muslim dan ada yang tak. Dan jin jugak ada nafsu, sama seperti manusia. Pernah dengar tak sejahat-jahat manusia adalah sebaik-baik jin? Itulah bukti keagungan penciptaan manusia oleh Allah. Bagi aku lah.

Okay. First sekali aku nak cerita pasal jin. Pengalaman ayah aku sendiri. Masa tu ayah aku bangun sebelum subuh. Ayah aku terdengar dengusan keras macam bunyi ular. Dalam samar-samar tu, ayah aku ternampak lembaga hitam, besar. Then apa yang aku kagum dengan slumber nya ayah aku menghalau jin tu. Cakap direct dengan jin tu supaya jangan kacau. Kalau aku? Erk. Tapi disebabkan jin jugak seperti manusia, so no use kalau kita baca ayat-ayat al-Quran. Silap-silap dia tolong betulkan bacaan kita. Demi untuk menghalau jin tu dari kacau kita, the only way kita halau dia. Cakap terus dengan dia. So, kat situ kena ada sedikit keberanian lah of course. +_+

Hantu ni pulak berasal dari syaitan. So, kita tahu memang tugas syaitan nak kacau anak cucu Adam. Tapi scary jugak lah kan. Haha. Dulu masa aku di asrama, masa tu dalam pukul 3 pagi macam tu. Aku sorang-sorang tak tidur lagi. Tiap malam macam tu. Tapi pagi tu aku dalam bilik tidur. Roomate aku dah tidur. Ada sorang kawan aku tidur sebelah aku pun tidur jugak. Then, tengah khusyuk aku melayan Doraemon ke Shin Chan, either one, aku terbau macam bunga yang dekat kubur tu. Masa tu Tuhan je lah yang tahu. Tapi aku tak tegur, biar je. Lama-lama hilang sendiri. Then, lepas dah hilang, terus aku gerakkan kawan aku kat sebelah. Haha. Esoknya baru aku cerita.

Cakap pasal duduk di asrama, aku rasa biasa lah di asrama memang benda-benda ni ada, betul tak. Dulu first year memang aku selalu tidur lambat. Hampir tiap malam aku lah juara tidur lambat. Ada jugak kawan aku pernah cerita disebabkan aku selalu tidur lambat, pernah jugak beberapa malam dia dengar bunyi kerusi di luar. Dia ignore je lah sebab memang dia yakin 100% itu aku padahal aku dah khusyuk tidur dalam bilik. Masa dia cerita tu memang dh tak duduk di rumah tu lagi. That's mean tiap malam maybe aku ada 'kawan baru' temankan aku buat kerja. Haha. +_+ Lepas tu jugak baru kitorang tahu dekat kawasan tu, memang keras sikit. Haha.

Kamsamhamnida. Thank you.

No comments: