Thursday, June 23, 2011

Cerita Hantu Kelakar.

السلام عليكم ورحمة وبركاته

Ada satu masa tu aku dan roomate aku sangatlah bosan. Masa tu tahun 2 tak silap aku. Kitorang memang selalu tidur lambat. Lepas tu masing-masing 'Aku tengok kau, kau tengok aku, aku tengok kau, kau tengok aku'. Masa tu aku tengah online. Then, kitorang decide nak tengok cerita hantu. Tutup lah lampu semua. Biar gelap gitu. Nak tengok cerita hantu tak suspens kalau tengok dengan keadaan yang cerah.

Aku tak ingat website apa aku surf masa tu. Memang best website tu sebab macam-macam ada. Cakap je nak movie apa, semua ada. So, demi nak memenuhi hajat tengok cerita hantu, kitorang pilih lah movie dari thailand. Kalau cerita hantu dari Thailand ni, memang kaw punya dia bagi hantu. Haha. Maka, dalam pilih memilih tu, dah jumpa satu cerita.

Kononnya mula-mula nak jugak berasa ketakutan. 'OMG! Takotnya'. Jerit ala-ala perempuan ayu yang tengah ketakutan. Kalau ala-ala perempuan ayu, orang yang bernama ayu lah yang menjerit tu. Kalau ala-ala perempuan NurulAini, aku lah yang jerit tu. Haha. First tu, cewah! Memang khusyuk tengok dua-dua orang. Kalau ada popcorn semangkuk, memang confirm tak habis sebab focus nak tengok cerita hantu.

Then, sampai di pertengahan cerita. Cerita hantu tu sebenarnya cerita kelakar. Tak scary pun. Mula-mula je. Dalam scary pun ada kelakarnya lagi. Ada satu scene hantu tu tolong angkat someone yang pengsan rasanya ramai-ramai sekali dengan kawan-kawan manusia tu, sorang kawan dia tak perasan tu hantu. Siap boleh tanya lagi kenapa muka hantu tiba-tiba jadi buruk. Boleh bersembang mesra alam lagi dengan hantu tu. Haha. Lepas tu, cerita tu dah macam cerita Power Rangers. Siap ada kuasa power root keluar dari tangan lagi. Haha. Tapi sangat kelakar cerita tu. Cerita hantu yang kelakar. Walaupun hajat tak kesampaian nak tengok cerita hantu yang menakutkan tapi still enjoy the movie.

p/s : Malam ni aku nak tengok Karak dengan adik aku. Pause dulu drama 46 Days (Korean Drama) untuk Karak. Hehe. :)

Kamsamhamnida. Thank you.

No comments: