Friday, June 17, 2011

Deleting.

السلام عليكم ورحمة وبركاته

I thought semua benda tu dah already settled tapi nampaknya tak seperti apa yang aku expect. Bila difikir-fikirkan, aku rasa sedih pun tak, rasa marah pun tak. Sebab aku maybe dah takde perasaan rasanya. Just terkilan jugak sikit. Email dah berbalas okay. Tapi tiba-tiba unfriend. First assumption aku, ada lagi benda yang tak settle walaupun aku dah mendiamkan diri. Maaf? Aku tak layak maafkan orang. Ada ke salah? Takdelah. Takde apa-apa pun sebab aku dah lupa semua benda tu. Dah bincang dengan baik. Ikhlas tak aku bila aku cakap ni? Ya sebab aku tak fikir semua benda tu. Just focusing on the future, apa yang bakal berlaku, apa yang aku nak buat, target aku. Takde kaitan dengan masa silam lampau lagi.

Benda yang baik-baik tu memang tersimpan lah. Mana nak carik the sweetest memory kan. Happy. Gembira. I wonder kalau sama-sama rasa benda yang sama. Ego ke? Ada jugak ego kat diri aku sebab aku dah tak berani. Pernah tak aku benci orang? Tak pernah. Aku selalu cakap benda ni, aku sayang semua. Takde terkecuali sesiapa pun. Everything yang dah jadi, apa sekalipun, aku tetap sayang. Kenapa aku macam tu? Aku tak boleh nak buat apa sebab aku macam tu. Setiap orang yang aku kenal tu sangat berharga.

Perlu ke aku tulis kat blog ni? Perlu. Sebab perhaps dia baca apa sebenarnya yang aku rasa. Kalau ada, ada lah. Kalau takde, biarlah. I'm me, a little bit different now. Sebab aku tengah belajar sesuatu yang sangat berharga sekarang. Kalau ada apa-apa, just come to me and terus terang secara baik. Nak tanya apa, tanya lah. As usual. Unless kalau aku rasa macam sedikit pelik, semalam bergembira tiba-tiba hari ni murung. Then aku akan pergi tanya.

No comments: