Saturday, April 2, 2011

Kenduri 2/4/11


السلام عليكم ورحمة وبركاته


Hari nih iaitu baru sekejap tadi, aku dengan classmates aku ramai-ramai bertolak pergi rumah kenduri. Kenduri kakak kepada classmate kitorang juga lah. Rombongan pergi ke rumah kenduri. Hehehe. Kitorang bertolak dengan 4 buah kereta. 

Perjalanan kitorang ambil masa lebih kurang sejam. Dalam perjalanan tuh, kitorang terserempak, eh ternampak satu accident nih. Teruk juga. Takut juga lah tengok disebabkan aku pernah accident dulu kat sini. Then dah 3 kali aku nampak accident live depan mata aku. Tapi tadi pula, accident tuh baru berlaku. So, detik-detik masa accident tuh jadi, tak berlaku depan mata kitorang. Teruk juga. Hancur habis motor tuh. Accident kereta dengan motosikal. Kereta aku tak berapa ingat kereta apa tapi kereta tuh juga teruk. Masa kitorang nampak tuh, orang ramai tengah angkat rider motosikal tuh. Tak silap aku, dia masuk dalam longkang. Tapi orang tuh tak sedar. Tak tahu apa keadaan sebenar. Wallahualam. Tapi moga-moga tak ada apa-apa. Classmate aku cakap ada darah keluar dari helmet dia. Aku tak boleh focus sangat tengok accident tuh sebab aku tengah drive. Jadi aku tengok macam tuh sahaja. Innalillah.

Lepas makan duduk-duduk borak-borak kejap, then kitorang pun minta izin balik dahulu. Jam juga hari nih. Banyak kereta. Alhamdulillah, selamat pergi dan balik.

No comments: