Wednesday, December 21, 2011

Cerita Kasut Merah

Assalamualaikum

Hi peeps! That day, bila ramai-ramai gather kat ruang tempat family berkumpul, eh, bukan ramai bermaksud pakcik makcik sepupu anak saudara semua kaum kerabat duduk berkumpul, tak tak. Macam biasa, family termasuk adik beradik dan ayah. Sambil tengok tv sambil sembang-sembang. Tiba-tiba.. 

Well, sometimes saya rasa macam obsessed sikit dengan warna merah. Sebab.. Sebab I don't know tapi nampak menarik. But not all time saya suka merah. Kalau rasa menarik, memang akan jatuh cinta. Tapi time study, obvious juga saya obsessed dengan warna merah. Pencil case, beg, I think it was just a coincidence. At first I didn't realised macam most of my stuffs warna merah atau pun adik beradik dengan warna merah. Tapi, bila some of my friends mentioned about that, only then I realised.

Sambung balik cerita. My father told us. Time tu saya dengan adik saya sahaja, time tu kecik lagi. Adik yang dua orang lagi belum ada lagi. My younger sister rasanya time tu baby lagi. Eh, banyaknya lagi!!! Sila potong mana yang tak berkenaan. Erk? Dulu time ayah kerja, selalu juga kursus. Best woh! Sebab sometimes satu family boleh ikut. Kira macam makan angin juga lah. Tapi masa tu ayah sahaja pergi berkursus. Arwah mama, saya dan adik di rumah. Ayah call and saya angkat. Takj sangka saya cakap pada ayah saya nak kasut merah. Erk? Oh!~ Time tu kecik lagi dah mintak kasut merah. MERAH! M-E-R-A-H. Siap cakap warna lagi. Memang dah suka merah dari kecik lah macam tu. No wonder lah. Hehe.

Tapi sekarang, kalau orang tanya what is my favourite colour, they need to change their questions, what are my favourite colours sebab rasa macam putih, purple, hijau, biru, brown, black, dan semua warna yang ada saya minat. Merah tetap ada. Merah again? Okay, fine, I admit that saya minat merah. Well, masa kanak-kanak ribena sangat best bukan?

Thanks for reading!


1 comment:

Syiera Bucuk said...

hahaha..me pon minat merah lorrr....sgt seksis n berani..:p

entry terbaru: http://syierahalf.blogspot.com/2011/12/girls-rules.html