Tuesday, November 15, 2011

The first trial of macaroons.

Assalamualaikum.

Well, since event at workplace habis awal, jadi jom kita buat entry. Sekarang dah datang balik semangat waja untuk buat entry. Oh, hai iklan sampingan. Teringat pula novelis yang superb, kaya dengan idea untuk menulis. We as readers memang membaca cepat sahaja. Tapi I know the feeling of completing the novel. Memang terasa best! Congrats to them!

That day, when I got the chance to go to Sungai Petani, memang peluang untuk mencuba macaroons tak dilepaskan. Susah woh! Satu dalam 365. 365 itu means the total days of one year atau bahasa simple satu tahun. Peluangnya sekali dalam setahun. Even pergi Sungai Petani, kadang-kadang tak berkesempatan nak pergi cuba. Before this, dah pernah tulis entry pasal macaroons kat sini. Memang lah tergoda tengok macaroons. And untuk kesekian kali tengok gambar macaroons, dan for the first time dapat juga merasa macaroons. Oh yeah!

Later I'll upload the pics okay. Sebab the pics still in camera punya memory card. You know that bila gambar dah hampir memenuhi ruang memori, baru lah diberi ilham untuk transfer to laptop. Oh ya, macaroons ni before this, ramai juga yang order secara online. Tapi kalau dah tak sabar, boleh try cari di Village Mall. Tingkat 2. Nama kedai French...... Tak ingat yang di belakang tapi ada French something di belakang. Macam-macam filling ada. Harga pula ada yang RM4 dan ada yang RM4.20. Macaroons ni rasanya manis sikit tapi tetap sedap! Dan rupanya juga cantik! Berwarna-warni. Filling pun macam-macam. Di kedai tu, selain macaroons, ada makanan lain lagi. Contohnya, kek. Satu slice RM10.

Lepas ni, boleh beli macaroons banyak-banyak! ^_^

Thank you for reading!

No comments: