Sunday, May 22, 2011

Qasreena

السلام عليكم ورحمة وبركاته

Sehari sebelum aku balik ke hometown, aku bring over kawan aku ke Qasreena. Before aku pegi rumah pakcik aku, so aku ambil peluang tu bawak kawan aku ke sana. Actually hari tu aku plan nak keluar ke Parkson Melaka Mall ,cuci mata then beli barang adik aku. Tapi masa aku tengah waiting kereta aku dibasuh, I got a message from my uncle that he will not be at his house at the night. My auntie too, ada tuition class. So, lepas kereta aku dah siap berkilat, aku drive pegi Qasreena. Sementara nak tunggu pakcik aku balik.

Hah, masuk paragraph kedua baru aku nak ceghita Qasreena tu apa. Qasreena ni bukan shopping complex, karaoke box bagai. Qasreena ni kedai makan. Hah! Aku memang suka post pasal makan sekarang. Aku suka cuba makan kat macam-macam kedai. Yalah, tahun 1, 2, 3 tak berkesempatan nak melilau melancong sekitar Melaka. Sebab transport takdak. So, tahun 4 apa lagi. *evil face* First time aku pegi Qasreena ni classmate aku yang bawak. Lepas final exam. Sebab semua dah macam lapar gila sebab tak makan dari pagi kiranya perut kosong demi exam, maka petang tu terus carik kedai makan.

Qasreena ni cantik decoration dia. Ala-ala English punya style. Siap ada air-cond. And harga kat situ memang berbaloi. Tak larat nak makan. Harga yang berpatutan dengan kuantiti yang banyak. Rasa makanan dia pun sedap. Memang tak rugi. Qasreena ni letaknya kat Bukit Katil. Disebabkan lokasi Qasreena ni agak tersembunyi, so tak ramai yang tahu termasuk lah jugak aku satu masa ketika time dulu. Lagi satu, masa bayar kat kaunter, kat kaunter tu ada disediakan gula-gula. Gula-gula tu boleh ambil for free. OMG! +_+

Masa aku pegi dengan member aku tu, aku makan Nasi Goreng Cantonese. Air of course air bandung soda. Apo yang best pasal bandung soda ni sebab dia 3 layers. Walaweyh! 3 layers tu. Agak teruja sebab tak pernah jumpa air 3 layers. Dua kali aku pegi, dua kali itulah aku order bandung soda. Hehehe. Nasi Goreng Cantonese kat Qasreena ni berkuah. Memang macam nak meletup perut aku. Rasa dia, perghh! Memang sedap! Harga Nasi Goreng Cantonese ni RM4.80 kalau tak silap aku. Bandung Soda RM2. Masa first time aku pegi sana, aku makan Nasi Goreng Colloseum. Harga RM5.50. Berbaloi kan. Banyak, sedap, harga berbaloi, service baik punya. Bawah ni ada gambar bandung soda dengan nasi goreng cantonese yang aku makan itu hari.

Inilah dia bandung soda 3 layers

Pandangan atas

Nasi Goreng Cantonese

No comments: